Yamaha SR400 2014
ข่าวล่าสุดมีมาจำหน่ายในเมืองไทยแล้วสนใจติดต่อสอบถามกันได้ที่ ส่วนกิจกรรมส่งเสริมการขาย คุณ ต้อม 084 - 7796532
Yamaha, led by successful new offerings such as the YZ motocrossers, the highly entertaining FZ-09 triple and the Star Bolt Sportster wannabe, had a solid 2013, with sales up 20 percent in a flat US market. But the tuning-fork company has by no means become complacent, a point proven by the new 2015 SR400, a classic-looking standard that goes on sale in June, powered by an air-cooled 399cc four-stroke single with a kickstarter. Yes, a kickstarter.
It takes chutzpah to introduce a kick-start-only streetbike in the US market, but that’s precisely what Yamaha has done with the narrow 384-pound SR400, which traces its lineage back to the SR500 that made its US debut in 1978. Why 399cc? Japan’s tiered license system has a 400cc limit, and the displacement is unchanged for the US market to help keep the cost down.
And speaking of price, the 2015 Yamaha SR400 has an MSRP of $5,990. Although the new SR400, available only in gray, looks like it could actually be 1978 model—even to the point of still having a little window on the cam cover to help the rider find top dead center—its sohc two-valve engine is now fuel-injected, enabling it to meet emissions regulations and be easier to start, aided by a compression release on the left side of the handlebar. Yamaha, in fact, says the new SR400 is so easy to start that it can be done by hand.
We’ll just have to see about that. But in the meantime, we like what we see in the SR400’s elemental hardware. This includes a narrow, double-cradle steel frame, a centerstand, a 3.2-gallon fuel tank, a comfortable bench seat, a front disc brake and a rear drum with a handy pointer indicating brake-shoe wear.
It also looks like the Japanese-built SR will be an amenable machine to ride, what with its 31-inch seat height, low weight, and excellent fuel economy. “When you ride it, it will take you back a few years,” explains Yamaha’s Bob Starr, who calls the SR “a real motorcycle that does not feel like some cheap beginner’s bike.”
Although the chrome-intensive new SR400 does indeed look very much like a classic steed from the 1970s—with old-style switchgear, metal fenders, and a simple analog gauges (a 100-mph speedo and a 9,000-rpm tach)—that’s the bike’s appeal. Yamaha, it’s clear, must feel that the US is ripe for such a bike, a machine that cries out to be customized while taking you back to those days when motorcycling was more mainstream and people took pride in being able to kickstart their bike.
Is Yamaha right? The company says it did lots of market research in Japan, where buyers made it clear that they preferred the SR without an electric starter. But will Americans warm to the idea of an air-cooled thumper that’s kick-start only?
Let’s conduct our own little research here: Would you prefer the SR400 with, or without, an electric starter?
ออกมาเปิดตัวแบบฟ้าผ่าเอาใจสาวกรถมอเตอร์ไซค์กับ Yamaha SR 400 ที่กลับมาเอาใจสาวกนักบิดที่ชอบรถในสไตล์ Retro ดูแปลกตาจาก ยุคปัจจุบันกันสักหน่อย ซึ่งเปิดตัวอย่างเป็นทางการในงานมอเตอร์โชว์ทีผ่านมา
แม้ Yamaha SR400 จะเป็นที่ไถ่ถามถึงราคา แต่ Yamaha ยังไม่ยอมที่จะเปิดเผยราคาจำหน่ายออกมา แต่ด้วยความสนใจของหลายคน ทางเราจึงไปตามล่าหาราคาจำหน่าย Yamaha SR 400 ใหม่มาให้ โดยล่าสุดมีรายงานว่ามีตัวแทนจำหน่าย Yamaha รายหนึ่ง ซึ่งเป็นรายใหญ่ของยามาฮ่า ได้เปิดเผยราคาออกมาอย่างเป็นทางการเรียบรือยแล้ว
โดยตามการเปิดเผยดังกล่าวระบุว่า Yamaha SR 400 ถูกเปิดราคาจำหน่ายไว้ที่ 265,000 บาท ซึ่งจากการสอบถาม Yamaha ภายในงานมอเตอร์โชว์ มีการพูดว่า Yamaha SR 400 ใหม่ นั้น จะวางจำหน่ายในช่วงเดือน พฤษภาคมเป็นต้นไป
ทั้งนี้ Yamaha SR 400 ถือเป็นหนึ่งในรถตำนานของ Yamaha ที่ครองใจนักบิดมาแล้วทั่วโลก ด้วยเรือนร่างการออกแบบที่คลาสสิค ดูไม่เสื่อมตามกาลเวลา แม้จะมีการเปิดตัวรถ Yamaha SR 400 มากว่า 30 ปี แล้วก็ตามที
จุดเด่นของรถ Yamaha SR 400 นั้น อยู่ที่การออกแบบให้ง่ายต่อการปรับแต่ง ช่วยให้สะดวกต่อการใช้งานที่หลากหลายกว่ารถมอเตอร์ไซค์รุ่นอื่นๆในพิกัด เดียวกัน
รวมถึงตัวรถเองมีน้ำหนักที่ค่อนข้างเบา มีลักษณะตัวที่แคบเป็นจุดเด่น ซ้ำเครื่องยนต์ 1 สูบ ขนาด 400 ซีซี ระบายความร้อนด้วยอากาศมีความทนทานค่อนข้างสูง และมีแรงบิดค่อนข้างดี ทำให้ไร้กังวลในการขับขี่ และสามารถสนุกในการขี่รถได้ทุกเมื่อ ยิ่งได้สไตล์การออกแบบ ช่วงล่างที่อาจจะดูธรรมดา แต่ดูแลรักษาง่าย ทำให้ Yamaha SR 400 เป็นรถที่ชื่นชอบของนักบิดมาตลอดหลายสิบปี
ทั้งนี้ Yamaha SR 400 ที่จำหน่ายโดย ยามาฮ่าในประเทศไทย มีกำหนดขายอย่างเป็นทางการแล้วสนใจติดต่อสอบถามกันได้ที่ ส่วนกิจกรรมส่งเสริมการขาย คุณ ต้อม 084 - 7796532
ราคาครับ
ตอบลบ